افتتاح واحد تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی حوزه هنری یزد در ایام مبارک دهه فجر

محمد ملک ثابت رئیس حوزه هنری استان یزد : واحد تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی یزد با هدف جمع آوری و ساماندهی اسناد، مدارک و خاطرات انقلاب اسلامی در ایام مبارک دهه فجر افتتاح می شود.

محمد ملک ثابت رئیس حوزه هنری در گفتگو با روابط عمومی این مرکز از راه اندازی واحد تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی یزد با هدف جمع آوری و ساماندهی اسناد، مدارک و خاطرات افراد و گروههای فعال و نقش آفرین در جریان پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت نقش رهبری شهید صدوقی(ره)در هدایت رو به جلوی روند انقلاب اسلامی در مرکز و جنوب شرق کشور خبر داد.

وی مصاحبه با مبارزان سیاسی پیش از انقلاب ، فعالان سیاسی و مذهبی، اصناف و بازاریان و همچنین شاهدان عینی از حوادث انقلاب را از مهم ترین برنامه های این مرکز دانست.

رئیس حوزه هنری استان یزد ارائه تصویری روشن از حوادث سیاسی ، اجتماعی و مذهبی منتج به انقلاب اسلامی و همچنین  واکاوی و کنکاش بر روی نقش توده های عظیم مردمی در مسیر این واقعه عظیم و بی بدیل قرن بیستم را اصلی ترین رسالت پروژه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی یزد دانست.

ملک ثابت ازجمع آوری، ساماندهی و در نهایت انتشار اسناد، مجموعه عکسها و اطلاعیه های مربوط به انقلاب اسلامی توسط محققان و پژوهشگران به عنوان بستری برای معرفی هر چه بیشتر جریانات تاثیرگذار انقلاب اسلامی نام برد و به نقش بسیار موثر مطالعه این مدارک در انتخابهای سرنوشت ساز نسل جوان و انقلابی ایران اسلامی در حوادث مهم سیاسی، اجتماعی سالهای آتی و سازندگی این مرز و بوم اسلامی تاکید نمود.

واحد تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی یزد در دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا